Ce este analiza concurentei?

Analiza concurentilor

Analiza concurentilor in marketing si management reprezinta o evaluare a punctelor tari si a punctelor slabe ale concurentilor actuali si potențiali. Aceast tip de analiza ofera un context strategic ofensiv si defensiv pentru identificarea oportunitatilor si amenintarilor. Profilul combina toate sursele relevante de analiza a concurentilor intr-un singur cadru in sprijinul formularii, implementarii, monitorizarii si ajustarii strategiei eficiente.

Analiza financiara a concurentilor este o componenta esentiala a strategiei corporative. Este stiut ca majoritatea firmelor nu efectueaza acest tip de analiza suficient de temeinic. In schimb, multe companii opereaza pe ceea ce se numesc „impresii informale, conjuncturi si intuitie obtinute prin intermediul informatiilor despre concurenti pe care fiecare manager le primeste continuu”. Drept urmare, scanarea tradiționala a mediului de afaceri plaseaza multe firme un pericol din cauza lipsei unei analize solide a concurenților.

Care sunt beneficiile analizei concurentilor?

  • Ajuta la compararea companiilor din aceeasi grupa de marime sau din diferite grupe de marine intre ele;
  • Ajuta la analiza trendurilor care implica analiza unei singure companii sau a unui numar specific de companii pe o anumita perioada de timp;
  • Ofera o idee cu privire la decizia investitorilor de utilizare a fondurilor intr-o anumita companie;
  • Compania este capabila sa-si analizeze propriile performanate intr-o anumita perioada de timp;
  • Ofera o imagine de ansamblu asupra industriei prin analiza celor mai puternice companii;
  • Cunoasterea concurentei ofera o sursa legitima de avantaj competitiv;

Vezi cum arata un model de analiza a concurentilor

@Top100Enterprises este platforma online dezvoltata de catre Financial Trends dedicata segmentului B2B, prin care punem la dispozitie rapoarte ce analizeaza evolutia financiara a celor mai mari companii din peste 300 de industrii din Romania.

Rapoartele “Top 100 Companii” se publica pentru al cincilea an consecutiv si reprezinta efectul investitiei echipei noastre in procesul de automatizare al colectarii datelor, dezvoltarea de modele de prelucrare si prezentare a datelor si rezultatelor obtinute.

[stm_post_bottom]

Cauta raportul potrivit pentru tine

[stm_sidebar sidebar=”527″]